Κατηγορίες

Πότε πρέπει να αλλάξω τα ελαστικά μου;

Πότε πρέπει να αλλάξω τα ελαστικά μου;

Πότε θα πρέπει να αλλάξω τα ελαστικά μου;

 

Έξι λόγοι για ν' αλλάξετε τα ελαστικά σας

Παρακάτω αναφέρουμε αναλυτικά έξι σημαντικούς λόγους, για τους οποίους θα πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά ν' αλλάξετε τα ελαστικά σας:

 

1. Εάν υπάρχει διάτρηση η οποία δεν είναι επισκευάσιμη

Τα σύγχρονα ελαστικά είναι πολύ στιβαρά και μπορούν ν' αντιμετωπίσουν πολλά. Διατρήσεις όμως, μπορούν να συμβούν και συμβαίνουν συχνά. Ένας ειδικός στα ελαστικά πρέπει να ελέγξει το ελαστικό σας μετά από διάτρηση, ώστε να αποκαλυφθούν τυχόν κρυφές ζημιές που θα μπορούσαν να καταστήσουν το ελαστικό σας μη επισκευάσιμο. Σε αρκετές περιπτώσεις βέβαια, ένα ελαστικό είναι δυνατόν να επισκευαστεί. Σε οποιαδήποτε επισκευή των ελαστικών σας πρέπει να προηγείται μια προσεκτική εξέταση όλων των επιφανειών του ελαστικού, εσωτερικά και εξωτερικά, από εκπαιδευμένο ειδικό. Το ξεμοντάρισμα του ελαστικού από τον τροχό είναι απαραίτητο, επειδή οι εσωτερικές ζημιές δεν φαίνονται ενώ το ελαστικό είναι μονταρισμένο.

 

Εδώ ευκαιρία είναι να αναφέρουμε απαραίτητες συμβουλές, στην περίπτωση που έχετε διάτρηση του ελαστικού σας:

 

Πρώτα να θυμάστε πάντα:

 

*** Η ασφάλειά σας έρχεται πρώτη - πάντοτε ! ***

 Διαδικασίες ασφάλειας εάν σας τύχει διάτρηση ενώ είστε σε κίνηση και μικρά μυστικά που βοηθούν, για ν' αλλάξετε ένα τρυπημένο ελαστικό

  • Έχοντας πάντοτε ως προτεραιότητα την ασφάλειά σας κι εκείνη των επιβατών σας, σταθμεύστε έξω από το δρόμο, σε ασφαλές μέρος
  • Τοποθετήστε το σήμα στάσης
  • Σβήστε τη μηχανή και βάλτε την 1η ταχύτητα
  • Ανάψτε τα φώτα αλάρμ του αυτοκινήτου σας
  • Φορέστε το ειδικό κίτρινο γιλέκο
  • Τοποθετήστε το προειδοποιητικό τρίγωνο στο πλάι του δρόμου, 100 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο
  • Φορέστε ένα ζευγάρι χοντρά γάντια
  • Στρώστε έναν σάκο σκουπιδιών στο πορτμπαγκάζ σας, στην περίπτωση όπου το ελαστικό που θα κατεβάσετε είναι λασπωμένο!
  • Βρείτε ένα σκληρό, επίπεδο στήριγμα, για να τοποθετήσετε τον γρύλλο σας, στην περίπτωση που το έδαφος είναι μαλακό, για να μη βουλιάξει στο χώμα ο γρύλλος.
  • Εάν είναι δυνατόν, γρασάρετε ελαφρώς τα σπειρώματα των παξιμαδιών του τροχού, για να υποβοηθήσετε την αφαίρεσή τους (Και η βαζελίνη και η κάποια κρέμα για τα χέρια, κάνουν δουλειά, στην ανάγκη).
  • Μετά την αντικατάσταση του τροχού, μην οδηγείτε πολύ γρήγορα, επειδή κατά πάσαν πιθανότητα ο νέο τοποθετημένος τροχός δεν θα έχει την κατάλληλη πίεση αέρα
  • Επισκεφτείτε το πλησιέστερο συνεργείο και γεμίστε το ελαστικό με αέρα στη σωστή πίεση
  • Τυχόν κακά βιδωμένα παξιμάδια του τροχού, υπάρχει κίνδυνος να κάνουν ζημιά στους δίσκους των φρένων ή στο σύστημα μονταρίσματος του τροχού
  • Χρησιμοποιήστε ένα κατάλληλο κλειδί, ώστε να είστε βέβαιοι ότι βιδώσατε με τη σωστή ροπή στρέψης τα παξιμάδια του τροχού. Εάν δεν έχετε το κατάλληλο κλειδί, ή εάν βιδώσατε τα παξιμάδια του τροχού με το χέρι, πηγαίνετε σ' έναν ειδικό για τα ελαστικά, να τα ελέγξει, όσο το δυνατόν συντομότερα. Εάν τα παξιμάδια του τροχού είναι σωστά βιδωμένα, θα μπορούν επίσης εύκολα να αφαιρεθούν όταν πρέπει.

 

2. Όταν το επίπεδο φθοράς των ελαστικών σας χαμηλώνει προς το νόμιμο όριο

Μια καλή ιδέα είναι να ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά σας για φθορά. Πώς όμως; Εδώ έχουμε έναν απλό τρόπο για να ξέρετε αν τα ελαστικά σας έχουν φθαρεί.

Σε κάθε λάστιχο που κυκλοφορεί στην Ευρωπαϊκή αγορά υπάρχουν δείκτες φθοράς που βρίσκονται σε κάθε ένα από τα κύρια αυλάκια του πέλματος. Αυτοί οι δείκτες είναι μικρές ανυψωμένες επιφάνειες στο βάθος των αυλακιών του σκαλίσματος του πέλματος.

Το νόμιμο όριο στο βάθος σκαλίσματος στο πέλμα του ελαστικού είναι στα 1.6 mm. Εάν η επιφάνεια της γόμας του πέλματος είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτές τις ανυψωμένες επιφάνειες, ή και κάτω από αυτό(!!!), τότε τα ελαστικά σας δεν σας  παρέχουν πλέον επαρκή ασφάλεια και επίσης είναι πολύ πιθανόν να παρανομείτε.

*** Σε αυτήν την περίπτωση σας συνιστούμε θερμά να σκεφτείτε ν' αλλάξετε τα ελαστικά σας….***

Ακόμη κι αν το εναπομένον βάθος σκαλίσματος στο πέλμα των ελαστικών σας είναι λίγο μεγαλύτερο από 1.6 mm, θα πρέπει να οδηγείτε πιο προσεκτικά και συνετά και να προσαρμόζετε την ταχύτητά σας και το στυλ οδήγησής σας στις εξωτερικές συνθήκες, ιδιαιτέρως δε, σε βρεγμένους δρόμους.

Τα χειμερινά ελαστικά συνήθως έχουν το σχέδιο μιας ‘χιονονιφάδας’ για να εντοπίζονται οι πρόσθετοι δείκτες φθοράς πέλματος. Αυτοί έχουν ύψος 4 mm. Σε αυτά τα ελαστικά συνιστούμε, για καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι, για καλύτερο φρενάρισμα και για ελκτικότητα, να τα αντικαθιστάτε όταν το βάθος σκαλίσματός τους πλησιάζει προς το επίπεδο των δεικτών φθοράς σε σχήμα  "χιονονιφάδας".

 

3. Εάν το ελαστικό σας εμφανίζει σημάδια γήρανσης

Τα ελαστικά γερνούν, ακόμη και αν δεν χρησιμοποιούνται ή ακόμη κι αν χρησιμοποιούνται μόνον ευκαιριακά.. Τα ελαστικά δεν έχουν προκαθορισμένη διάρκεια ζωής,  και δεν έχει σημασία πότε έχουν κατασκευαστεί. Υπάρχουν πολλά φαινόμενα τα οποία επηρεάζουν τη ζωή ενός ελαστικού, όπως είναι η θερμοκρασία, η συντήρηση, οι συνθήκες αποθήκευσης και χρήσης, το φορτίο, η ταχύτητα, η πίεση, καθώς επίσης και το στυλ οδήγησης.  Όλα αυτά έχουν μεγάλη σημασία σε σχέση με τη διάρκεια ζωής που μπορείτε να προσδοκάτε από τα ελαστικά σας.

Για τους λόγους αυτούς συνιστούμε να δίνετε τακτικά προσοχή στα ελαστικά σας…

Να προσέχετε τακτικά την εξωτερική εμφάνιση των ελαστικών σας, για σαφή σημάδια γήρανσης ή κόπωσης. Σ' αυτά μπορεί να περιλαμβάνονται κοψίματα στη γόμα της εξωτερικής πλευράς του πέλματος, στον ώμο, στη περιοχή στήριξης στη ζάντα, και επί πλέον παραμορφώσεις, κλπ. Η υπερβολική γήρανση των ελαστικών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια πρόσφυσης. Σας συνιστούμε ότι είναι καλύτερα, όταν όλα τα ελαστικά σας, συμπεριλαμβανομένων και των εφεδρικών, επιθεωρούνται τακτικά από έναν ειδικό των ελαστικών. Αυτός μπορεί να σας πει εάν είναι δυνατόν τα ελαστικά σας να συνεχίσουν να κυκλοφορούν ή όχι.

4. Εάν το ελαστικό σας έχει υποστεί ζημιά

Το ελαστικό σας μπορεί να υποστεί σοβαρή ζημιά εάν προσκρούσει σε κάποιο στερεό αντικείμενο πάνω στον δρόμο, όπως κράσπεδο, λακούβα, ή κοφτερό αντικείμενο. Κάθε ορατή διάτρηση, κόψιμο ή παραμόρφωση, πρέπει να εξεταστεί σε βάθος από κάποιον επαγγελματία του ελαστικού. Μόνον αυτός μπορεί να σας πει εάν το ελαστικό σας μπορεί να επισκευαστεί ή εάν πρέπει να αντικατασταθεί. Να θυμάστε, ποτέ να μη χρησιμοποιείτε ελαστικά με ζημιά ή ελαστικά που έχουν κυλίσει με τις ζάντες, ξεφούσκωτα. Διαφορετικά αυτό θα μπορούσε να έχει επίπτωση στην ασφάλεια σας. Η επιθεώρηση από επαγγελματία είναι απολύτως αναγκαία επειδή οι τυχόν εσωτερικές ζημιές δεν είναι ορατές εν όσο το ελαστικό είναι μονταρισμένο στον τροχό.

Το ελαστικό είναι οριστικά μη επισκευάσιμο, στις εξής περιπτώσεις:

  • Τρυπήματα στο πλευρό
  • Συρματόσχοινο τακουνιού ορατό ή στρεβλωμένο
  • Αποκόλληση πέλματος (ανάμεσα σε γόμες ή λινά)
  • Πτυχώσεις στις γόμες ή στα λινά
  • Ζημιά από υδρογονάνθρακες ή διαβρωτικές ουσίες
  • "Εξογκόματα" ή στίγματα στην εξωτερική ή εσωτερική πλευρά, λόγω κύλισης σε λίγο ή καθόλου αέρα

5. Αν εντοπίζετε ανώμαλη φθορά

Ανώμαλη, ανομοιογενής φθορά του ελαστικού, τόπους - τόπους, στο κέντρο, στις άκρες του πέλματος, συχνά υποδεικνύει μηχανικό πρόβλημα όπως ακατάλληλη ευθυγράμμιση των τροχών. Ή ένα πρόβλημα ζυγοστάθμισης, ανάρτησης ή μετάδοσης. Θα μπορούσε επίσης να είναι επειδή οδηγείτε με λάθος πίεση αέρα στα ελαστικά.  Εάν εντοπίζετε ανώμαλη φθορά, επικοινωνήστε με τον ειδικό σας στα ελαστικά.


Για να προλάβετε την ανομοιογενή φθορά, συνιστούμε να ευθυγραμμίζετε και να ζυγοσταθμίζετε τους τροχούς σας κάθε έξι μήνες. Αυτό επίσης θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής του πέλματος και θα σας προσφέρει πιο άνετη οδήγηση. Ένας άλλος τρόπος να διατηρείτε το σκάλισμα του πέλματος των ελαστικών σας είναι να αντιμεταθέτετε (εμπρός-πίσω) τακτικά τους τροχούς σας.

Συνηθισμένες αιτίες ανώμαλης φθοράς των ελαστικών:

  • Φθορά στο ένα άκρο: τροχός που δεν έχει ευθυγραμμιστεί ή ζυγοσταθμιστεί.
  • Φθορά και στα δύο άκρα: ελαστικό που χρησιμοποιείται με λιγότερη πίεση από το κανονικό (σε υποπίεση).
  • Φθορά κατά μήκος της κεντρικής επιφάνειας του ελαστικού: ελαστικό που χρησιμοποιείται με μεγαλύτερη πίεση από το κανονικό (σε υπερπίεση).

6. Εάν τα ελαστικά δεν είναι κατάλληλα για το όχημά σας

Για καλύτερες συνολικές επιδόσεις, ο ίδιος τύπος ελαστικού θα πρέπει να χρησιμοποιείται και στους τέσσερεις τροχούς. Ελαστικά από διαφορετικές διαστάσεις, κατασκευαστές και στάδια φθοράς μπορεί να έχουν επίπτωση στο κράτημα και στη σταθερότητα του οχήματος.

Ποτέ μην συνδυάζετε μαζί ελαστικά radial και μη-radial

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να βρείτε τα κατάλληλα ελαστικά για το όχημά σας. Εάν δεν είστε βέβαιοι με ποια ελαστικά θα εξοπλίσετε κατάλληλα το όχημά σας, καλό θα ήταν να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό επαγγελματία του ελαστικού και να συζητήσετε μαζί του για τις ανάγκες σας και τις απαιτήσεις σας.

Τέλος θα λέγαμε μία καλή ιδέα είναι να ελέγχετε τα ελαστικά σας κάθε μήνα ως προς την πίεση του αέρα, το βάθος σκαλίσματος και την κατάσταση του πέλματος,  για τυχόν ζημιές στα πλευρά και κάθε είδους σημάδια ανομοιόμορφης φθοράς. Σε περίπτωση αμφιβολίας, αναζητήστε τη γνώμη ενός εκπαιδευμένου ειδικού για τα ελαστικά, ο οποίος θα είναι σε θέση να σας πει εάν το ελαστικό είναι κατάλληλο για περαιτέρω χρήση.

 

Τέλος να θυμάστε πάντα ότι:

*** Τα ελαστικά που ελέγχονται τακτικά, διαρκούν περισσότερο ***

Δεν υπάρχουν προϊόντα σε αυτή την κατηγορία.